Mobiele app laten ontwikkelen?

Zilveren Kruis App

Ruim een jaar hebben verschillende teams van Achmea en Freed gewerkt aan de nieuwe app van Zilveren Kruis. Met deze app kunnen klanten van Zilveren Kruis alle zorgzaken via de nieuwe app inzien. Denk hierbij aan het inzien van de vergoedingen, snel zelf declaraties indienen, details van de zorgkosten inzien en uiteraard alle eigen persoonlijke gegevens bij de hand.

Laurens Valentin (productowner app) : “Goede ervaringen uit onze vorige samenwerking hebben er voor gezorgd dat we voor deze nieuwe versie van de app weer bij Freed terecht zijn gekomen. De opdracht bestond niet uit zomaar een nieuwe versie maar een totale nieuwe beleving voor onze klanten, gebaseerd op een nieuw fundament waardoor wij weer klaar zijn voor de toekomst. En Freed kan deze uitdaging als geen ander aan. De professionaliteit, flexibiliteit en het (kritisch) mee durven denken maakt Freed voor ons een ideale partner.”

Redesign

Er is door de UX en UI designers van Achmea en Freed veel zorg besteed aan het ontwerp van de app. Doel was om alle essentiële informatie en acties met een maximum twee handelingen binnen “duimbereik” te krijgen. Dit heeft geresulteerd in een uiterst efficiënte en gebruiksvriendelijke app.

Conversational User Interface

De Conversational User Interface (UI) van de app biedt gebruikers de mogelijkheid om interactie met de app te hebben middels begrijpelijk en klantvriendelijk taalgebruik. De klant ervaart de interactie alsof er een gesprek wordt gevoerd met een medewerker van Zilveren Kruis. Deze Conversational UI kan bij volgende releases ook uitgebreid worden met nieuwe features waarmee deze interface steeds slimmer en nuttiger kan worden ingezet.

Voorbereid op de toekomst

Er wordt al druk gewerkt aan de volgende releases van de app waarbij o.a. realtime declareren wordt gerealiseerd. Bij realtime declareren wordt een scan van een zorgdeclaratie direct geautomatiseerd beoordeeld om deze hierna nog sneller en foutloos te kunnen verwerken. Daarnaast zal in de toekomst ook de chatbot-functie worden geïmplementeerd waarmee snel contact kan worden gezocht met een (virtuele) medewerker van Zilveren Kruis.

Zorglabels

Naast Zilveren Kruis zullen op den duur ook klanten van FBTO, De Friesland, Interpolis en ProLife spoedig gebruik kunnen maken van deze app. De app is generiek opgezet en kan op deze manier eenvoudig beheerd en uitgebreid worden waarbij alle zorglabels gelijktijdig profiteren van de nieuwe toekomstige features.

 

Download de Zilveren Kruis app voor iOS    Download de Zilveren Kruis app voor Android

 

Meer informatie?

Jan Kooistra Mobile & Interactive specialist
Stuur mij een bericht

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van waar we allemaal mee bezig zijn.

Bezig met inschrijven...

Bedankt voor het aanmelden! In je mailbox ontvang je een e-mail om je aanmelding te bevestigen.

Tags

#android / #iphone