Mobiele app laten ontwikkelen?

Meetbaarheid in de mobiele wereld!

Het team van Google Analytics heeft zich de afgelopen maanden gerealiseerd dat men mee moet met de huidige ontwikkelingen. Ter illustratie; in de Verenigde Staten gebruikt reeds 25% van de internetgebruikers alleen maar een mobiel device. Tevens zal er in 2013 meer internetgebruik zijn via mobiele devices dan via de traditionele pc’s. Deze snelle en massale opkomst van mobiele devices, mobiele websites en het gebruik van apps heeft geleid tot een set van extra reports binnen Google Analytics genaamd Mobile App Analytics waarvan recentelijk de beta is uitgekomen (incl. SDK).

Deze Mobile App Analytics bieden marketeers en communicatieprofessionals maar ook ontwikkelaars zoals Freed de mogelijkheid om inzicht te krijgen in het gedrag van de gebruikers. De rapporten zijn ontworpen om ontwikkelaars gegevens over het gebruik van de apps en op welke manier dat gebruik leidt tot het behalen van doelstelling bijvoorbeeld het doen van zgn. “in-app” aankopen.

Welke gegevens kunnen uit Mobile App Analytics worden geraadpleegd:

  • Acquisiton – van welke verkeersbronnen komen de gebruikers en welke mobiele devices worden gebruikt?
  • Users – hoeveel nieuwe en actieve gebruikers heeft de app en waar bevinden zich deze gebruikers?
  • Engagement – hoe wordt een app gebruikt, welke schermen worden geopend, waar vinden crashes plaats.
  • Outcomes – analyses rondom het behalen van doelstellingen.

De nieuwe overzichten worden geleverd inclusief een SDK welke door ontwikkelaars ingebouwd kan worden in zowel iPhone als Android-applicaties.

Freed is geselecteerd om de Beta-versie te implementeren in haar apps en is al volop bezig met het testen van de mogelijkheden. Indien u ook geïnteresseerd bent, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden voor uw situatie te bekijken.

Delen maar!
Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookShare on Google+